Jump to content
HomeStudiesexhibition2025

From Earth to Education

Study:

MSc Architecture

Students:

Anna Wilczewska, Zin Sadik and Antje Heyselberghs

From Earth to Education: A Sustainable Approach to Climate Resilient School Design in Rural Zambia

From Earth to Education

Study:

MSc Architecture

Students:

Anna Wilczewska, Zin Sadik and Antje Heyselberghs

This thesis proposes the design of a secondary boarding school in rural Zambia, in which different strategies are integrated to make the design climate resilient as well as providing a  high-quality learning environment.

The project is designed with a community driven approach, ensuring the needs of the users are fulfilled. An additional focus area is the use of simple construction methods from locally sourced materials, enabling the local community to take part in the building process. Furthermore, this thesis examines the relationship between a comfortable indoor climate and the environmental costs associated with achieving it in the context of a developing country.

The final design seeks to reach a balance between environmental impact, indoor climate and user comfort, offering a solution that is both contextually relevant while still providing the design with architecturally qualitative spaces. 

Ultimately, this work advocates for a thoughtful approach to school design. An approach that embraces environmental responsibility, strengthens community engagement and involvement, and creates an educational. 

Dansk

Dette speciale foreslår designet af en sekundær kostskole i landlige Zambia, hvor forskellige strategier integreres for at gøre designet klimarobust og samtidig skabe et læringsmiljø af høj kvalitet. Projektet er udformet med en lokalt forankret og brugerdrevet tilgang, hvilket sikrer, at brugernes behov imødekommes. 

Et særligt fokusområde er anvendelsen af enkle byggemetoder med lokalt tilgængelige materialer, hvilket muliggør, at lokalsamfundet kan tage del i selve byggeprocessen. Specialet undersøger desuden sammenhængen mellem et behageligt indeklima og de miljømæssige omkostninger, der er forbundet med at opnå dette i konteksten af et udviklingsland. 

Det endelige design tilstræber at finde en balance mellem miljøpåvirkning, indeklima og brugerkomfort og tilbyder en løsning, der både er kontekstuelt relevant og samtidig indeholder arkitektonisk kvalitativt udformede rum. 

I sidste ende taler dette arbejde for en gennemtænkt tilgang til skolebyggeri – en tilgang, der omfavner miljøansvarlighed, styrker lokalsamfundets engagement og medejerskab, og skaber et uddannelsesmiljø, der er både funktionelt og meningsfuldt.